#

Campagne Tweede Kamerverkiezingen 2012!

02 Mei 2012

Het kabinet is gevallen en de verkiezingen staan gepland op 12 september. Dankzij de lentecoalitie waar onze moederpartij D66 aan heeft meegewerkt, is er weer een opgewekte stemming dat politici verder kijken dan alleen hun eigen termijn in de Tweede Kamer. Wij als Jonge Democraten zullen onze eigen campagne starten voor de Tweede Kamerverkiezingen en kunnen daarbij jullie hulp goed gebruiken!

 

Het kabinet is gevallen en de verkiezingen staan gepland op 12 september. Dankzij de lentecoalitie waar onze moederpartij D66 aan heeft meegewerkt, is er weer een opgewekte stemming dat politici verder kijken dan alleen hun eigen termijn in de Tweede Kamer. Wij als Jonge Democraten zullen onze eigen campagne starten voor de Tweede Kamerverkiezingen en kunnen daarbij jullie hulp goed gebruiken!

We willen ons gaan focussen op drie inhoudelijke speerpunten tijdens de campagne: Europa en democratie, flexibilisering van de arbeidsmarkt en onderwijs. Natuurlijk kunnen er ook politieke en ludieke acties worden georganiseerd die inspelen op de politieke ontwikkelingen. We zullen deze drie inhoudelijke speerpunten bespreken met alle leden die input willen geven tijdens een brainstormavond op vrijdag 25 mei, aanvang 19:30, in de Florin in Utrecht. Op deze avond is iedereen welkom en kan je ook informatie inwinnen over hoe je kan deelnemen aan de campagne.

Wij starten een campagneteam. Je kan solliciteren om lid te worden van de vijfkoppige stuurgroep van dit team. Ook is het mogelijk om je aan te melden als ondersteuner van de campagne. Je wordt dan op de hoogte gehouden van alle leuke acties die we gaan organiseren zodat je zelf kan kiezen wanneer je wilt helpen. Als je ondersteuner wil worden kan je komen naar de brainstormavond of door te mailen naar promotie@jd.nl

Hieronder staan de functieprofielen voor de 5 mensen die we zoeken voor de stuurgroep van het campagneteam. Je kan een motivatie sturen van max. 300 woorden naar promotie@jd.nl voor 15 mei. Voor de voorzittersfunctie zullen er sollicitatiegesprekken plaats vinden met twee landelijk bestuursleden. De tijdsbesteding is naar benadering. Tijdens de voorbereiding in de eerste periode van mei en juni zal het mogelijk minder tijd kosten maar zeker in de laatste twee maanden zal er veel van je worden gevraagd als lid van de stuurgroep.

Voorzitter: gedreven persoon met politieke kennis en heeft ervaring binnen de vereniging. Vind het leuk om samen te werken en het beste uit mensen naar voren te halen. Je kan het team enthousiasmeren en aansturen. De voorzitter bereidt de wekelijkse vergadering voor en leidt deze ook. Staat in direct contact met de secretaris promotie uit het landelijk bestuur en overlegt daarmee de financiële en politieke mogelijkheden van de campagne activiteiten. Kennis van de vereniging is vereist voor deze functie.

Tijdsbesteding: gemiddeld 20 uur per week

Logistiek: flexibel en energiek ingesteld persoon die graag de spil wil zijn van de campagne. Onderhoudt contact met iedereen om logistieke mogelijkheden en draaiboeken te bespreken. Bezit van een rijbewijs is een voordeel. Onderhoudt ook contact met de algemeen secretaris uit het landelijk bestuur over de mailings die er uit gaan naar de geïnteresseerden voor acties. Kennis van de vereniging is een pre.

Tijdsbesteding: gemiddeld 20 uur per week

Contact met de afdeling: open en flexibel persoon die contact wil onderhouden met de afdelingen en hun eventuele campagneteams en/of secretaris promotie  over mogelijke acties. Hij/zij adviseert afdelingen hierin en bekijkt de mogelijkheden voor eventuele ondersteuning. Kennis van de vereniging is een vereiste.

Tijdsbesteding: gemiddeld 10 uur per week

Promotiemateriaal en design: creatief persoon die graag flyers en opdruk voor promotiemateriaal ontwerpt en bestelt. Werkt samen met het huidige designteam en het team dat ludieke acties verzint.

Tijdsbesteding: gemiddeld 10 uur per week

Politieke en ludieke acties: enthousiast persoon met politiek gevoel die de brainstormsessies leidt van de thema groepen. De thema groepen richten zich op de drie inhoudelijke speerpunten van de campagne: Europa & democratie / flexibilisering van de arbeidsmarkt /  onderwijs. Staat ook in nauw contact met het politieke kwartet uit het landelijke bestuur voor overleg over mogelijke persuitingen en acties.

Tijdsbesteding: gemiddeld 10 uur per week

Categorie: Mededelingen